Stalexport chce dalej zarządzać A4 Katowice-Kraków
Jak informuje portal Puls Biznesu, Stalexport Autostrady chce kontynuować zarządzenie odcinkiem autostrady A4 Kraków-Katowice, po wygaśnięciu koncesji w 2027 roku. Proponuje także rozbudowę odcinka o trzeci pas ruchu w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
Stalexport proponuje budowę trzeciego pasa.
Według Stalexportu obecnie natężenie ruchu zbliża się do 50 tys. pojazdów na dobę, co przekłada się na potrzebę rozbudowy autostrady o trzeci pas. Według Prezesa spółki Stalesport Andrzeja Kaczmarka, prywatna spółka może to zrobić o dwa lata szybciej niż państwowy zarządca, z uwagi na brak procedury zamówień publicznych, przy szacunkowym koszcie rozbudowy na poziomie co najmniej 3 mld zł.
Jesteśmy w stanie podjąć się rozbudowy autostrady w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne. Umowa koncesyjna kończy się, więc trzeba to przedsięwzięcie zamknąć i rozliczyć. I powstaje pytanie, co się stanie z tą drogą następnego dnia, kiedy dramatycznie wzrośnie ruch po zniesieniu opłat za przejazd
– podkreślił Kaczmarek.
Stalexport Autostrady, ma koncesję na eksploatację odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków do marca 2027 r. Ministerstwo Infrastruktury zadeklarowało, że strona publiczna nie przedłuży umowy i autostrada przejdzie w zarząd GDDKiA.
Od kwietnia droższa autostrada. Wzrosły opłaty za A4.
Od 1 kwietnia 2025, wzrosły ceny za przejazd odcinkiem autostrady A4 Kraków-Katowice dla wszystkich kategorii pojazdów. Podwyżki cen opisaliśmy tutaj.