Burmistrz Alwerni wprowadziła nowy model komunikacji z mediami.
Beata Nadzieja-Szpila wprowadziła nowy model komunikacji z mediami, organizując regularne briefingi prasowe. Jest nie tylko pierwszą kobietą na stanowisku burmistrza w powiecie chrzanowskim, ale także pierwszym burmistrzem, który zdecydował się na takie rozwiązanie. Cyklicznie.
Briefingi prasowe stały się stałym elementem kalendarza. Burmistrz Beata Nadzieja-Szpila, mimo różnorodnych relacji ze strony mediów, traktuje spotkania z dziennikarzami jako obowiązek. Stara się odpowiadać na wszystkie pytania, nawet te wymagające analizy dokumentów czy konsultacji z urzędnikami. – Nie boję się mediów — podkreśla.
Kultura konfrontacji
Beata Nadzieja-Szpila regularnie staje przed dziennikarzami, omawiając bieżące sprawy Alwerni, odpowiadając na pytania i wyjaśniając wątpliwości. Odpowiedzi udzielane są zazwyczaj bez zbędnej zwłoki.
Model ten stanowi nowość w komunikacji na linii media – władza, a jego kontynuacja wyróżnia Alwernię na tle innych samorządów, w tym Trzebini, gdzie, choć Burmistrz Okoczuk był prekursorem takiego modelu, to podobne spotkania zostały zaniechane.
Burmistrz Alwerni wyróżnia się także tym, że nie boi się konfrontacji, zwłaszcza z mediami, które czasami mogą mieć wątpliwości co do jej działań. Często spotkania te są okazją do wyjaśnienia nieporozumień, czy sprostowania informacji, które mogą pojawić się w prasie.