Przy dworcu powstanie parking.
Piętrowy parking ma powstać w obrębie dworca PKP. Burmistrz Trzebini ogłosił na swoich mediach społecznościowych konsultacje z mieszkańcami, którzy mają wybrać jeden z dwóch proponowanych wariantów.
- Wariant A: Klasyczny parking wielopoziomowy na 60 miejsc.
- Wariant B: W pełni zautomatyzowany parking na 180 miejsc, który byłby drugim tego typu obiektem w Polsce po Katowicach.
Inwestycja ma być sfinansowana ze środków pozyskanych w ramach ZIT (Zintegrowane Inwestycje Terytorialne), a jej koszt szacowany jest na blisko 18 milionów złotych.
Większość komentujących w mediach społecznościowych opowiada się za wariantem B, który oferuje trzykrotnie więcej miejsc parkingowych. Pojawiają się jednak wątpliwości dotyczące opłacalności tej inwestycji w kontekście późniejszych kosztów eksploatacji.
Doświadczenia z Katowic
Budowa zautomatyzowanego obiektu w Katowicach, który kosztował ponad 20 milionów złotych, nie spotkała się z entuzjazmem użytkowników. Wertykalna, stalowa konstrukcja często stoi pusta, co może być spowodowane wysokimi opłatami za parkowanie.
Opinie użytkowników parkingu na ulicy Tylnej Mariackiej w Katowicach są podzielone, z przewagą negatywnych.
Zwracają oni uwagę na obawy związane z ewentualnymi awariami systemu. Jego działanie polega na wykorzystywaniu inteligentnego systemu rotacyjnego i przechowywania pojazdów na przeznaczonych do tego platformach. Nie każdemu udało się zaparkować bez problemu. Zastanawiam się co w przypadku awarii maszyny. Jaki jest czas reakcji serwisu i jak długo zostanę uziemiony – komentuje jeden z kierowców.
W propozycjach alternatywnych jeden z komentujących zasugerował budowę klasycznego parkingu wielopoziomowego z poziomami -1, 0 i 1. Inny z kolei chciałby dodatkowo więcej zieleni w tym rejonie.
Burmistrz Trzebini zapewnia, że miejsca parkingowe dla mieszkańców gminy pozostaną bezpłatne.
Zgodnie z komunikatem, prace koncepcyjne i przetarg na budowę mają ruszyć jeszcze w tym roku.
A może tak po drugiej stronie torów w sąsiedztwie Bazyliki teren pomieści ponad 200 samochodów i jest dojście pod peronami? Taniej wyjdzie i szybciej z.realozacją