Search
Close this search box.
reklama
reklama WYBORCZA

SZYBKI NEWS

Drastyczne podwyżki prądu i gazu od lipca. Połączenia autobusowe w Trzebini co 20 minut? Mrzonka Okoczuka? Alwernia z połączeniami autobusowymi z Krakowem
Drastyczne podwyżki prądu i gazu od lipca. Połączenia autobusowe w Trzebini co 20 minut? Mrzonka Okoczuka? Alwernia z połączeniami autobusowymi z Krakowem
reklama
Search
Close this search box.
Połączenia autobusowe w Trzebini co 20 minut? Mrzonka Okoczuka? Drastyczne podwyżki prądu i gazu od lipca. Alwernia z połączeniami autobusowymi z Krakowem.
Połączenia autobusowe w Trzebini co 20 minut? Mrzonka Okoczuka? Drastyczne podwyżki prądu i gazu od lipca. Alwernia z połączeniami autobusowymi z Krakowem.

Zabytkowa lokomotywa z Chrzanowa uratowana. Odrestaurowana trafiła do Trzebini.

Klejnot fablokowskiej fabryki został całkowicie odnowiony i jest gotowy na podziwianie zarówno przez miłośników pociągów, jak i ciekawych kolejowej historii regionu mieszkańców.

 

Dużą atrakcją jest mural będący tłem dla lokomotywy, namalowany przez lokalnych artystów, Pana Jakuba Kaje wraz z małżonką. 

 

Wyprodukowana w latach 60 ubiegłego wieku lokomotywa SM03 wróciła na swój właściwy tor. Konrad Szarek z firmy Tor-Bud  nie pozwolił na zezłomowanie tak cennej jednostki, będącej dziedzictwem ziemi chrzanowskiej i nadał jej nowe życie. W odpowiednim anturażu będzie nie tylko reklamą firmy, działającej w branży kolejowej, ale także pomnikiem niegdyś produkowanych lokomotyw w Chrzanowie. To wielki obraz lokalnej kultury kolejowej i dziedzictwa powiatu chrzanowskiego. Zdaniem inwestora wzbogaci to przemysłową część miasta i będzie ciekawym elementem przestrzeni miejskiej. Pomnik będzie ogólnodostępną atrakcją dla mieszkańców, a także miłośników kolejnictwa z całej Polski, bowiem usunięto część frontowego ogrodzenia posesji i stworzono mini skwer przy siedzibie Tor-Bud. Odnowienia podjęła się firma Mag-Train z Chrzanowa.

 

Niewątpliwie dużym atutem instalacji jest mural zdobiący ścianę za lokomotywą. Motyw starego dworca Siersza –  Wodna wpisuje się w historyczny rys lokomotywy i nadaje autentyczny klimat tego miejsca. Przedłużeniem grafiki na ścianie jest wkomponowanie prawdziwych torów z elementami rzeczywistego torowiska. Na kolejnych ściana budynku wiszą duże grafiki przedstawiające górniczy krajobraz tego miejsca z kopalnią Siersza na pierwszym planie. Jak mówi Konrad Szarek – prace remontowe trwały 40 dni i wykorzystano do jego renowacji oryginalne elementy. 

 

To lokomotywa manewrowa SM-03, produkowana w Fabloku do 1966 roku, później w zakładach Zastal w Zielonej Górze, kolorowa lokomotywa zwana była potocznie Kaczką – przytacza rys historyczny, Prezes firmy.

0 0 Głosów
Jakość Artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Udostępnij :

reklama
Filip Lach

Filip Lach

0
Podziel się Swoją Opiniąx